۱۳۹۴ تیر ۷, یکشنبه

اسلام: دین برده داری و تجاوز به اسیران زن






مقاله برده داری در اسلام را مسلما عاشقان اسلام و پیامبرش ننوشته اند. اما این مقاله از آنجا برایم جالب بود که مبتنی بر اسناد اسلامی است. این مقاله با اشاره به آیاتی از قرآن که در آنها به مسئله برده و برده داری اشاره شده است شروع می شود ، تا آنجا که به "طبقات" ابن سعد می رسد. ترجمه این مقاله را – هرچند نه همه آن را- از همین جا شروع می کنم:



70 مورد از تناقضات قرآن

شصت مورد از دشواری ها و تناقضات قرآن
1) حسابرسی عجیب الله
(سوره 4 آیه 11-12) و (سوره 4 آیه 176) در مورد قوانین وراثت صحبت میکند. اگر یک مرد فوت شود، و از او سه دختر و دو والد و یک همسر باقی بماند؛ دختران 2/3 سهم، والد ها 1/3 سهم (هردو بر اساس سوره 4 آیه 11) و همسر 1/8 سهم (بر اساس سوره 4 آیه 12) از ارث را دریافت میکند که از میزان ارث بیشتر میشود.
مثال دوم، مردی فوت میشود و از او یک مادر و یک همسر و دو خواهر باقی میماند، مادر 1/3 سهم (سوره 4 آیه 11) همسر 1/4 (سوره 4 آیه 12) و خواهران 2/3 (سوره 4 آیه 176) که مجموع آنها 15/12 کل ارث است.
2)چند فرشته برای مریم فرستاده شده بودند؟
وقتی قرآن در مورد باردار شدن مریم و میلاد مسیح در (سوره 3 آیه 42 و 45) راجع به چندین فرشته صحبت میکند اما در (سوره 19 آیه 17-21) تنها از یک فرشته صحبت میکند.
3) اختلافات عددی بیشتر
آیا روزهای الله برابر 1000 روز بشر است (سوره 22 آیه 47، سوره 32 آیه 5) یا برابر 50,000 روز بشر است (سوره 70 آیه 4) ؟

بررسی تعدادی از خرافات قرآن

اول در مقدمه خلاصه ای از کل مطلب را ارایه می دهم بعد مطلب را بیشتر باز می کنم:
 از نظر قرآن خورشید و ماه در بین طبقات آسمان قرار دارند (نوح/15) و سایر ستارگان، زینت آسمان پائینی هستند(صافات/6)؛ پس برای رفتن به ماه باید از تمام ستارگان آسمان عبور نمود. آیا داستان جن، چیزی جز خرافه است؟ در همین داستان خرافی، خرافات بسیاری را مشاهده می‌نمائیم که پرتاب شهاب سنگ از سوی الله، برای زدن به جن ها، استراق سمع نمودن جن ها از دربار الهی و روی صندلی نشستن در کنار آسمان، نمونه‌ای از این خرافات است(جن/9)و صافات/9 )و ادامه‌ی آیات. همچنین لمس نمودن آسمان از سوی جن ها(جن/8) آیا این خرافه نیست که در زیر زمین ، جائی به نام ثری (طه/6)که زمین بر آن قرار دارد ، الله را سجده میکند قرآن تصور می‌کند که ماه باریک و کلفت می‌گردد (یس/38) و با حرکتش به دور زمین، الله را سجده می‌نماید. ستارگان هم الله را سجده می‌نمایند، زیرا به دور زمین در حرکتند . اما قرآن هرگز نگفته است که زمین ، الله را سجده می‌نماید، زیرا تصور می کند زمین ثابت است. اگر الله آسمان را رها نماید، بر روی زمین سقوط می‌کند (فاطر/41) و این الله است که آسمان را نگه داشته تا بر زمین نیفتد، پس او را شاکر باشید(حج/65) ضمنا هر لحظه ممکن است تکه‌ای از آسمان بر

۱۳۹۴ خرداد ۳۱, یکشنبه

چرا در اسلام، مرتد را می‌کشند؟ آیا این کار مخالف آزادى عقیده نیست؟

ارتداد، ابراز و اظهار خروج از دین است، و غالباً به تبلیغ دیگران به خروج از دین می‌انجامد. مجازات مرتد شامل کسى که از دین خارج شده است، ولى آن‌را به دیگران ابراز و اظهار نکرده است نمی‌شود. بنابراین، مجازات مرتد به دلیل جرم و گناه اجتماعى اوست نه عقیده شخصى وى.
مرتد، حق عمومى مردم را در حفظ روحیه دینى جامعه می‌شکند، و تدین مردمى را که کارشناس در دین نیستند تهدید می‌کند. در صدر اسلام نیز عده‌اى از دشمنان اسلام نقشه کشیدند که به ظاهر اسلام بیاورند و سپس مرتد شوند تا با این کار، ایمان مسلمانان را تضعیف کنند.
اسلام براى جلوگیرى از این تهدید، مجازات سنگینى را براى ارتداد قرار داده است، گرچه راه اثبات آن‌را نیز سخت کرده است، به گونه‌اى که تنها عده محدودى در صدر اسلام به این مجازات محکوم شدند. از این‌رو؛ اثر روانى این مجازات بیش از خود آن، توانسته است فضاى سالمى براى عموم مردم فراهم سازد.

۱۳۹۴ خرداد ۳۰, شنبه

چرا کتاب ممنوعه

برخی از دوستان از من می پرسند که چرا این همه روی خواندن کتاب های ممنوعه تاکید دارم
دلیل آن به محیط فرهنگی اجتماعی کشور استبداد زده ما بر می گردد . در کمال تاسف امروز که من در حال نوشتن این مطلب هستم ده ها زندانی سیاسی که گناهی به جز آرزوی سرافرازی ایران ما ندارند در زندان های مخوف ولایت فقیه در حال زجر کشیدن اند. برخی از مردم کشورمان هم بیشتر به دلیل ناآگاهی هیچ واکنشی از خود نشان نمی دهند.
سوال ما اینجاست که چرا وضع اقتصادی و فرهنگی کشوری با ذخایر نفت و گاز و منابع بی پایان طبیعی به اینجا رسیده؟ من بیشتر عوامل فرهنگی را مقصر می بینم. روحیه استبداد پذیری سال هاست که در این کشور زیبا نهادینه شده یوغ بر گردن هر ایرانی نهاده. بوی مسموم کننده آن از خیابان پاستور تا یک ورقه کتابی درسی به مشام می رسد این گاز سمی و کشنده از زیر در کلاس درس وارد می شود و به راحتی فرهنگ عدم تحمل صدای مخالف یا چاپلوسی را در ذهن ها می آفریند. صداهای مخالف را خفه می کند و استبداد می آفریند. نتیجه این خواهد شد که این تفکر را در جامعه نهادینه می کند که هر کس که صدای بلندتری داشته باشد حق با وی است.

مضرات روزه گرفتن از نظر علمي و پزشكي


زمانی که بدنی گرسنه میماند، ابتدا به پلی ساکاریدی بنام گلوکاگون در کبد دست مییازد اما میزان گلوکاگون در کبد به آنقدر نیست که پاسخگوی چند ساعت گرسنگی را بدهد.پس بدن شروع به استفاده از چربیها میپردازد و چربیهای ذخیره شده را به نوعی کتون (cetone) تبدیل میکند. ( بوی بدی که از دهان روزه دار میآید، از همین کتون است)بیشتر سلولهای بدن این کتون را بعنوان ماده مغذی بکار میبرند.بغیر از مغز!بلیمغز فقط از گلوکز برای تهیه انرژی جهت فعالیتهای خود بهره میبرد.گاهی اسلامگراها در باره تعداد سلولهایی سخن میگویند که در اثر استفاده از الکل از بین میرود.آیا تا بحال کسی تحقیقی در باره میزان مرگ سلولهای مغزی که در یک رمضان از کف مسلمانان میرود، تحقیق کرده است؟و نکته ای از این اسف بارتر:دختر بچه ای را در نظر بگیرید که علیرغم سن رشد خود و فعالیت بیشتر بدنی از بزرگسالان، مجبور است 16 ساعت گرسنگی بکشد؛چه بلایی بر سر مغز او میآید؟آیا کسی تحقیق کرده است؟دستگاه گوارش انسان دارای هورمونهای بخصوصی است که بشکل سیستم پیچیده و بسیار دقیقی دستورات لازمه را برای کل بدن صادر میکند.وقتی بدنی گرسنه میماند، بدن خود را به حالت شبیه کشوری (البته با مدیریت خردمندانه) در معرض قحطی میبیند. به همه سلولهای بدن دستور میرسد که کمتر مصرف کنند، میزان انتقال مواد مغذی به سلولها هم کاهش مییابد.یعنی متابولیسم بدن کند میگردد.حالا تصور کنید که معده فردی با خوردن سحری تا خرخره پر شود.دستور هورمونها بر متابولیسم چه خواهد بود؟بعد این بدن بدبخت 16 ساعت

۱۳۹۴ خرداد ۲۶, سه‌شنبه

عرب هر که باشد مرا دشمن نیست...


روایت های بزرگ از تاریخ ، قهرمان سازی و بت تراشی از شخصیت های تاریخی، زندانهای بزرگی هستند که انسان را در گذشته های دور نگه داشته و آدمی را از حرکت به سوی آینده باز می دارند. اگر آگاهی از تاریخ وجود نداشته باشد و جامعه به گذشته ی خویش با نگاه انتقادی ننگرد، توهم ملی به وجود خواهد آمد، توهمی که از مرزهای اخلاقی و انسانی فراتر رفته و می تواند با تبلیغات سیاسی و رسانه ای ، موج خشونت را در جامعه گسترش دهد! 

تعصب مذهبی و نقد سازنده ی دین !


کارل یونگ جمله ی مشهوری دارد که به گمان من با مبنا قرار دادن آن می توان میزان تعصب و یا دموکراتیک بودن افراد را تخمین زد ، یونگ می گوید: هر چیزی که ما را خشمگین می سازد،می تواند ما را به خود آگاهی و شناخت بهتر خودمان هدایت کند ..

زن و ادیان الهی

ادیان الهی نگاهی زن ستیزانه دارند، منشاء این ستیز تاریخی، از افسانه ی آفرینش (آفریده شدن حوا از دنده ی آدم و خوردن میوه ی درخت معرفت نیک و بد) آغاز شده تا به احکام و قوانین اسلامی رسیده است، ساختار ذهنی بنیانگذاران دین، نگاهی مرد سالارانه و شکاکانه به شخصیت زن بوده و زن در قلمرو اقتدار آنها تنها وسیله ای برای کامجویی و ارضای نیازهای شهوانی شان نقش داشته است، زن در ادیان ابراهیمی آنجا کرامت انسانی می یابد که یا نقش مادری مهربان را ایفا کند و یا همسر مطیعی برای شوهرش باشد، هیچ زنی در تاریخ افسانه ای ادیان ، نتوانست که نقش پیامبری خدا را ایفا کند، حتی در حوزه ی داستان نویسی دینی (کتابهای آسمانی) نیز در شخصیت پردازی داستانها تنها با چند شخصیت معلوم الحالی که تعدادشان از انگشتان دست تجاوز نمی کند، روبرو هستیم.

۱۳۹۴ خرداد ۲۲, جمعه

آیا اخلاق از دین آمده؟



چرا یک خداناباور که خدایی را هم قبول ندارد و از خدایی هم نمی ترسد دلیلی برای دروغ گفتن ندارد؟

نویسنده: شکاک منطق

دوستی دیندار در زیر یکی از پست ها چالشی را مطرح کرد و فرمودند من از خدا می ترسم پس دروغ نمی گویم، شما که از خدایی نمی ترسید چه دلیل دارید دروغ نگویید؟

پاسخ من به این دوست این است که نخست از شما و دیگر دوستان دیندار یک پرسش دارم و شما را به یک چالش اخلاقی می کشم، اگر بواسطه ی دروغ بدون ضرر به فردی خاص شما بتوانی ۱۰۰ میلیارد تومان پول بدست بیاوری، آیا دروغ می گویی یا نه؟ (از تک تک کسانی که این چالش اخلاقی را مطرح می کنند در برابر آتئیست هاخواهشمندم این پرسش را پاسخ بگویند)

حال برای پرهیز از مغلطه ی "پاسخ با پرسش" به ایشان دلایل انسانی بودن اخلاق راست گویی و نه آسمانی بودن آن را می گویم:

یکی از دو سنت مذهبی فلسفی چین


                                               معرفی آئین دائو ....

آیین دائو (تائو) یا دائوئیسم یکی از دو سنّت مذهبی ـ فلسفی کهنسال چین است . سنّت خواندن آیین دائو و آیین کنفوسیوس از آن رو است که این دو بیش از آنکه دین و مذهب به معنایی که خوانندگان سامی ادیان می پندارند، باشد، یک روش زندگی هستند.
«به فکر فرو مرو، تاُمل مکن، از هیچ مکتبی پیروی مکن، هیچ راهی در پیش مگیر، آن وقت به دائو می رسی».
آیین دائو (تائو) یا دائوئیسم یکی از دو سنّت مذهبی ـ فلسفی کهنسال چین است . سنّت خواندن آیین دائو و آیین کنفوسیوس از آن رو است که این دو بیش از آنکه دین و مذهب به معنایی که خوانندگان سامی ادیان می پندارند، باشد، یک روش زندگی هستند. آیین دائو در رده بندی مذاهب در آن دسته مذاهب جا می گیرد که ماکس وبر آنها را ادیان اقشار روشنفکر می خواند. دائو خود نیز به معنای "طریق" و "راه" است.
در ابتدا پیش از تشریح وتوصیف آیین دائو چند نکته قبل ذکر است. این نکات راجع به وضع خاص تمدن چینی می باشد که در مذاهب آن دیار تأثیر داشته اند.

۱۳۹۴ خرداد ۲۱, پنجشنبه

بیخدایی چیست؟

نگارنده (گان):اردشیر پاینده

ایده ای از خدا وجود دارد، و اعتقاد به آن پیش از آنکه بر پایه ی استدلال باشد، بر اساس عوامل غیر عقلیست. خداباوران به دلایل مختلف وجود خدا را قبول می کنند (معمولا از خانواده ی خود ارث می برند) و بعد سعی می کنند برای آن دلایلی پیدا کنند. البته متاسفانه اکثر ما در مورد بیشتر عقایدمان چنین روشی داریم، شما و من. نقص بزرگیست که باید درمان شود، و نیاز به تلاش بسیاری دارد. خداباوران پس از آنکه برای عقیده ی پیش فرض شده ی خود به دنبال دلیل گشتند، برهانهایی تهیه کردند، که در این سایت بررسی شد. این برهانها همگی اشتباه هستند، و هم در این سایت اشتباه آنها نشان داده شده، و هم در سراسر تاریخ، طوری که حتا برخی از خداباوران خود نیز این مطلب را قبول دارند. حال این نکته مطرح می شود، که با ابطال برهانها چه نتیجه ای می گیریم ؟

خداباور ممکن است پس از اینکه تمام برهانها ابطال شود، بگوید که "بسیار خوب، حال اگر میتوانی ثابت کن وجود ندارد !". برهانها در مورد وجود داشتن خدا بود، و ما برهان ها را نقض کردیم، نه وجود خدا را. خوب، حال به وجود داشتن خدا اعتقاد داشته باشیم یا به وجود نداشتنش ؟


بیخدایی گام به گام

نگارنده (گان):آرش بیخدا
پیشگفتار
به بخش "بیخدایی، گام به گام" خوش آمدید. در این بخش مطالب تارنمای زندیق در پیرامون بیخدایی بطور سیستماتیک و پایه ای عرضه میشود تا مطالعه در این زمینه برای مخاطبین جدید تارنما آسان شود. این بخش همچنین در پاسخ به درخواستهای فراوانی که از جانب افرادی که خود بیخدا هستند و میخواهند بدانند چگونه میتوانند بیخدایی را گسترش دهند و دیگران را نیز بیخدا کنند بوجود آمده است تا گامهای بایسته در این راه تشریح شوند. حضور شما در این برگ حاکی از کنجکاوی شما و علاقه شما به دانستن دارد، داشتن این دو خصیصه ارزشمند را در شما ستایش میکنیم.
این بخش شما را در پنج گام با ده ها نوشتار و بخش جدید آشنا میکند و برای مطالعه و پیشرفت در برنامه به ساعت ها وقت و تفکر نیاز است، بد نیست مطالب این بخش را بصورت گروهی با دوستانتان مرور کنید. برخی از مطالب این بخش را میتوان به سرعت درک کرد اما درک برخی از آنها نیازمند ساعتها مطالعه و تمرین است. اگر گمان میکنید این گام به گام شما را به سرعت با بیخدایی آشنا میکند، اشتباه میکنید. این بخش از تارنمای زندیق تنها در صورتی سودمند است که برای درک مطالب آن اشتیاق وجود داشته باشد و وقت کافی برای آن در نظر گرفته شده باشد. بویژه مطالبی که در گام سوم، چهارم و پنجم معرفی میشوند نیازمند زمان بسیار بیشتری برای مطالعه هستند، توصیه میشود برای هرکدام از این دو گام دستکم یک هفته وقت بگذارید و بطور روزانه بخشی از مطالب مطرح شده در آن بخش ها را مطالعه کنید.
پیش از آغاز کردن این مجموعه گام به گام بد نیست توضیح مختصری در این پیرامون داده شود که اساساً بیخدایی چه هست و چه نیست.

بیخدایی و اخلاق

نگارنده (گان):آرش بیخدا

بطور کلی، آدمهای خوب کارهای خوب می‌کنند و آدمهای بد کارهای بد. اما برای اینکه آدم خوبی کار بد انجام دهد، به دین نیاز است.

استیون واینبرگ، فیزیک دان امریکایی برنده جایزه نوبل.


خدا وجود ندارد چون دیده نمیشود!

اسلام گرایان معمولا چون جزم اندیش هستند و نظام فکری غلطی را پیروی میکنند معمولا از تفکرات مخالفان اندیشه های خود آگاهی ندارند. برای همین کار را برای خود آسان میکنند و میگویند بیخدایان خدا را قبول ندارند چون میگویند خدا را نمیتوان دید، به این روش سفسطه حمله به آدم پوشالین نیز گفته میشود، یعنی شما به غلط فرض میکنید که طرف مقابل به چیزی اعتقاد دارد و بعد تلاش میکنید آن چیز را رد کنید و بعد احساس پیروزی میکنید. مثل اینکه شخصی بگوید آیین اسلام باطل است زیرا مسلمانان خون سگ مرده را میخورند و بعد هشت ساعت از ضررهای خوردن خون سگ مرده سخن بگوید و گمان کند که اسلام را رد کرده است.

کتاب نقد قرآن نوشته دکتر سها

درود بر خوانندگان عزیز

اساس دین اسلام بر کتاب تازینامه یا همان قرآن استوار است که محمد رسول الله و مسلمین می گویند این کتاب کلام آفریگار جهان است و بهترین کتاب است و معجزه میباشد.

این کتاب به زبانی ساده با منطق و دلایل علمی ثابت می کند که قرآن سخن آفریدگار جهان نیست و پر از اشتباه و غلط است.

این کتاب را دانلود کنید و بخوانید و به دوستانتان معرفی کنید.


آیا قرآن معجزه است؟ (از کتاب دکتر سها)

با توجه به اينكه اديان فراواني در جهان وجود دارند و افراد زيادي در طول تاريخ ادعاي پيغمبري كرده اند؛ عقل ما حكم مي كند كه ما اديان مختلف را با بيطرفي و دقت عقلي و علمي مورد بررسي قرار دهيم و اگرديني را داراي صحت كامل يافتيم از آن تبعيت كنيم.
همچنين اگر خدايي در اين جهان باشد و بخواهد ما را هدايت كند، از بندگانش همين انتظار را دارد. اين همان كاري است كه اين كتاب در پي آنست.

اگر قرآن كتاب خدا باشد بايد حداقل دو ويژگي اساسي داشته باشد.
 اولا صد در صد و از هر جهتي درست و بدون ضعف باشد. زيرا كلام خداست و خدا عالم و عاقل است و خطا نمي كند.


دروغگوی الهی

شرح و فرمولاسیون
خدا بر اساس تعریفش یک موجود کامل است، یعنی اگر او چیزی را داشته باشد، آنچیز را در حد کمال دارد، بنابر این خدا اگر چیزی را بداند، از لحاظ منطقی باید تمام چیزها را بداند. از همین رو است که در تعریف خدا (خداوند چیست؟) به علیم بودن او اشاره شده است. علیم بودن خدا به این معنی است که او همه چیز را میداند، یا بعبارت دیگر
A علیم است درصورتی که، اگر K دانشی باشد، A آنرا داراست.
یکی از انواع دانش، دانشهایی است که به حقایق گزاره ای برمیگردد، هر گزاره ای بنابر اصل دووالانسی منطق یا درست است یا نادرست. خداوند بر اساس تعریفش باید تمامی گزاره های درست را بداند، او مثلاً باید بداند که:

دنیا و انسان را چه کسی خلق کرده؟

پاسخ کوتاه: هیچکس!
توضیحات:
این پرسش معمولا نخستین پرسشی است که از یک خداناباور توسط یک خداباور پرسیده میشود. این پرسش همچنین از پرسشهایی است که ذهن پرسشگر انسانها برای مدتهای زیادی بدنبال پاسخ آن بوده است و افراد زیادی از فلاسفه و دانشمندان گرفته تا شاعران و خرافه گرایان هرکدام تلاش کرده اند پاسخی به این پرسش دهند.  در این نوشتار تلاش خواهد شد که پاسخی کامل به این پرسش داده شود. این پرسش درون خود سه فرض اساسی دارد
1- دنیا خلق شده است.
2- انسان خلق شده است.
3- یک کسی دنیا و انسان را خلق کرده است.
و بعد از این سه فرض، خداباور معمولا تلاش میکند که نتیجه بگیرد
4- خداوند دنیا و انسان را خلق کرده است.

هدف خلقت و تناقضی در خدا

پیش درآمد

خداباوران همواره به این بسنده می کنند که جهان مخلوق خداست (خدا چیست؟) ولی به دنبال این پرسش نمی روند که چرا؟ چرا جهان مخلوق خداست؟ به دیگر سخن، چرا خدا جهان را آفرید؟ با توجه به صفات یونیورسال و عام خدا، کار بیهوده و باری به هر جهت از او بر نمی آید. یعنی خداوند کاری نمی کند که بی هدف باشد. پس باید دلیل خوبی برای خلقت ما داشته باشد ولی به راستی آن دلیل چیست؟

در برخی موارد پاسخی نمی شنویم جز اینکه این دلیل تنها دانسته ی خود خداست و بشر از آن آگاهی ندارد! پاسخی که در بسیاری موارد به منتقدان داده می شود. بسیار خوب، ما هم می گوییم تا زمانی که شما دلیلی برای آن نیاورید، پرسش سرجای خود و به قوت خود باقی است. ندانستن شما دلیلی برای حقانیت و درستی آن نمی شود. چرا که هر دلیلی که در کار باشد ممکن است بی پایه و بی اساس باشد و ما حق داریم آن را بررسی کنیم. یعنی با همان قوت و قطعیت می توان گفت پاسخی روشن وجود دارد که انگیزه و هدف خدا را پوچ کند.


اعتقاد به خدا، چرا به چه دليل؟

اينكه اصولا چرا بسياري از مردم با وجود اينكه هيچ گاه اطمينان كامل و صد در صدي پيرامون "چيستي و كيستي خداي" ندارند، ولي هرگز و تحت هيچ شرايطي دست از وي نمي كشند، بسياري اوقات توجيه منطقي دارد!
 اينكه انسان به دليل عدم علم به فلسفه ي ايجاد! (و نه خلقت) جهان، در پي يافتن هدف آن برآمده و از انجا كه منطق وي هرگز قادر به تجزيه و تحليل مسائل، با شعوري حتي امروزه نيست، اينكه او در پي يافتن يك منجي بسيار بزرگ براي روز درماندگي و تكيه به وي مي باشد، اينكه تصور جهاني به اين عظمت به صرف تصادف و يا مسئله ي تكميل و ...باور كردني  نيست و ... تنها از معدود دلايل اين اعتقاد راسخ و بعضا متعصب گونه است.

اتئیسم در تاریخ مدرن

در اکتبر سال ۱۶٣۲، شهر کوچک لودون در قلب فرانسه برآشفت زیرا این عقیده میان مردم شهر شایع شد که راهبه های صومعه ی اورسولین قدرت شیطانی دارند. طی چند ماه و چند سال بعد، وقتی شیون و زاری راهبه های سودازده ی نگون بخت به آسمان برخاست، آمد و رفت کشیشان، پزشکان، سیاست مداران و توریست های کنجکاوی که برای دیدن مناظر غیرعادی شکنجه به شهر لودون می آمدند این شهر را شهره ساخت. اتهام جادوگری این راهبان دیری پایید و اعدام به اصطلاح پیر جادوگران، شخصی به نام اوربَن گراندیه به آن پایان نبخشید. اعزام کشیشان و پزشکان هم چندان ثمربخش نبود، و چنین می نمود که این راهبه ها از چنگ شیطان خلاصی ندارند، تا اینکه پدر مقدس ژان ژوزف سورَن در دسامبر ۱۶٣۴به لودون آمد. ظرف چند ماه، سرپرست صومعه، مادر ژان دِزآنژ، بهبود یافت، گرچه گزارش شده که آخرین دیو تا سال ۱۶٣۷ او را رها نکرد.


خدای جدید چگونه خداییست؟

برخی بر این باورند که الله بسیار ظالم است و بسیار در قوانینش به انسانها سخت گرفته و انسانها را دوست ندارد(بنا بر گفته های خودش در قرآن و اعمالی که مسلمین مبتنی بر خواست او انجام میدهند مانند اعدام و سنگسار و قصاص) این عده الله مدینه را کنار گذاشته اند و جای خالی نیاز به یک نبروی برتر که همان خدای قبلی باشد را با خدای جدید و تعاریف جدیدی از خدایشان پر کرده اند-خدای جدید آنها مهربان و عادل و انساندوست و زیبا و عاشق است که طبیعت را با مهر و محبت و هنرمندی افزونی آفریده!


دانلود کتاب نقد برهان‌های وجود خدا نوشتهٔ اردشیر پاینده

دانلود کتاب نقد برهان‌های وجود خدا نوشتهٔ اردشیر پاینده



با توجه به اینکه مسأله وجود «خدا» برای بسیاری از ایرانیان و بخصوص جوانان که هنوز از پویایی فکری زیادی برخوردار هستند و مسایل محیطی هنوز آنها را در بر نگرفته که از فکر کردن ببرند مطرح است و پاسخی در جهت ابطال برهان ها برای